söndag 26 januari 2014

Håll lågan klar!

Ruskigt väder ute och jag håller värmen uppe med ett par av vinterns mysigaste strumpbyxor. Jag har spanat på dessa under hela hösten, då jag gillar både vinrött och medaljongmönster. Av någon anledning har jag inte kommit mig för att köpa dem, men nu finns de på rea i Åhlénsbutikerna för 50 kr istället för 130 kr. Det var timing, både till priset och till det bistra vädret som dragit in nu. För dessa strumpbyxor är härligt tjocka och värmande. 70 denier är garnet i, men det skulle likaväl kunna saluföras som 100 denier-strumpor. De är gjorda av 90 % polyamid och 10 % elastan, med bomullskänsla.  Tyget är gosedjursmjukt!
Det problemet som jag haft med vissa strumpor från Åhléns, nämligen att de glider sakta nedåt, finns det inte ens en tillstymmelse av här. Jag kan nog redan nu drista mig till att dessa kommer att vara ett par givna favoriter de närmsta vintrarna. Spring & köp, för tusan!


In English: New winter favourites from Åhléns! So cosy and warming! And of course, I'm a sucker for the pattern and colour.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar