måndag 13 januari 2014

Eine Klein(e) Blaue Punkte

Lite kleinblått prickigt kanske kan pigga upp när Kung Bore far fram över landet? Dessa hittade jag på H&M:s Divided-avdelning för 30 kr istället för 80. Prickarna är ganska stora, och undertill i botten så ligger ett nätmönster. De är stickade i 40 denier och över baken finns en slät byxdel istället för fortsatt mönster. Det borgar för stabilitet och jag hade säkert kunnat ha dessa hur många gånger som helst, om det inte vore för att jag fastnat i en massa kardborrar - flera gånger om - med strumpbyxan. Det gör att tyget nu ser så risigt ut med noppor och småhål att det nog är lika bra att kassera dem. Alternativet är att kombinera dem med en ordentligt lång kjol, men det händer inte överdrivet ofta för mig. Det var kul så länge det varade i alla fall, jag kan knappast gråta över utgiften!


In English: Klein blue dotted tights from H&M Divided.

4 kommentarer:

  1. Underbar blå färg.
    Enkelt och snyggt mönster. Kardborrar är hemska saker för strumpbyxor. Vet inte hur många strumpbyxor som har kasserats pga kardborrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En riktig färgklick! Ja, det var tur i oturen att jag inte hade riktigt tunna strumpor vid tillfället, för då hade de gått sönder direkt. Nu blev bara dessa rejält tilltufsade.

      Radera
  2. De var ju helsköna. Gillar den blåa färgen och nätmönstret gör ju att det ser ut som att du har dubbla lager strumpor på dig.
    Wolfordman

    SvaraRadera
    Svar
    1. En lysande blå! Ah, jag hade faktiskt inte tänkt på den effekten!

      Radera