tisdag 4 september 2012

Wolford Synergy 40 tights

Överraskande nog så kommer det här inlägget att hamna under kategorin "fail". Överraskande eftersom de få strumpbyxor jag provat från Wolford hittills har varit bra och även med tanke på prisnivån på deras produkter.
Nåväl. Låt oss börja. Jag var inne på Åhléns och såg av en händelse att de reade märkets Synergy 40 tights, vilka utlovar en "light leg support". Originalpris ligger på hela 270 kr, nu såldes de för 130 kr. Väl värt att passa på alltså. Jag gissade att stödet skulle vara ungefär som mina gamla par från Azira. Dags för en första dag på jobbet då!


Det första jag märkte när jag plockade ur strumpbyxan ur förpackningen var att den var toklång! Bra för en person närmare 1,80 m men kanske inte riktigt vad jag hade förväntat mig av storlek S.
Nästa sak var att färgen Cosmetic faktiskt är för ljus(!) för mig. Visserligen är bilden ovan tagen med blixt, men det går säkert ändå att förstå att nyansen är lite väl vit för att ge en "äkta" hudfärgad look. Pluspoäng för glansen dock, benen är onekligen väldigt skinande.

Under början av dagen så kände jag ett lätt stöd men det försvann rätt raskt. När det var dags för hemgång så kändes strumpbyxan hyfsat slapp. Bara det är ju kasst, men nu kommer det värsta!
Då den ändå är stickad i 40 denier, hyfsat tjock och inte verkar ömtålig, så nöp jag lite i textilen för att se om det fanns någon kompression överhuvudtaget (det kunde ju vara som jag inbillade mig, tänkte jag). Och RITSCH - på någon sekund så fick jag den värsta reva jag någonsin har upplevt. Över HELA benet! Faktiskt helt.. makalöst. Titta nedan - jag själv kan fortfarande knappt tro mina ögon.


Jag kan bara skatta mig lycklig att det här hände när jag var på väg hem från jobbet och inte under dagen. Det var mörkt ute när jag begav mig hemåt, men det kändes ändå som en walk of shame..
Och om vi nu säger att det är i sin ordning att det går ett hål i en strumpbyxa för att man nyper med fingrarna - revor längs ett helt ben på någon sekund är INTE okej.

Så om jag från början hade tänkt göra tummen ned för att den lätta supporten bara består i några ynka timmar, så är domen ännu hårdare nu. Strumpbyxan är otroligt känslig trots mellantjockt tyg och är dyr. Tur att jag inte betalade fullpris för dem..
Ska vi snacka om pris kan jag till exempel jämföra med Vogues 20 denier support-strumpbyxa som kostar 130 kr, och går att använda gång på gång på gång.. och står emot det mesta.

Finns det något positivt? Tja, midjeresåren var bred och lite annorlunda, men rätt trevlig.
Annars.. nä.


In English: I found Wolford's Synergy 40 tights on sale and thought it would be interesting to try their light leg support. Unfortunately, the support disappeared after just some hours. But the worst thing happened when my fingers tried to feel on the textile if the lost support only was something in my imagination - ritsch! In 1-2 seconds, the pantyhose broke over my whole leg! I never seen anything like this before, that fast. 
I'm just very happy that I didn't buy them for the full price, because in Swedish Kronor the price is about 32 €. Horror!



10 kommentarer:

  1. Vi har visst hver vår erafring med Wolford sin "synergy40 light suport";-)
    Min er like hel enda, men det synes at den har vert brukt ganske hardt. Skal om ikke lenge brukes enda mer, så da får jeg hvordan den holder:o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om den håller så tappar den ju sitt lilla stöd så småningom. Så börjar det åtminstone bli med mina Sicura-stödstrumpor som jag har burit i 2(!) år nu.

      Radera
  2. Det var en riktig fail, big time. Gå tillbaka med Strumpbyxan och fråga vad det är frågan om... Visserligen nedsatt pris men strumpbyxan skall ju inte haverera totalt bara för den saken. Man kan nästan misstänka att det är en "pirattillverkad" strumpbyxa. Om det nu finns något sådant. Kolla på förpackningen om det är något skumt.
    Wolford håller garanterat bättre än det där.
    (du skall iallafall ha pengarna tillbaka)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att förpackningen såg normal ut..
      Och både strumpbyxan och förpackningen är slängda, så det tjänar inte så mycket till att gå och klaga. Dessutom tyckte jag ju inte att produkten var så värst bra innan den gick sönder, så om jag skulle få en ny skulle jag ju bli tvungen att använda den på obestämbar framtid.. ;)

      Radera
  3. Wolford is usually very good quality, i think you were just unlucky with this pair - return them to the shop you bought them in.
    For those of you that are interested - pantyhose seen in a sexual perspective(fetish)
    The forum is in Swedish, Danish and english:
    http://pantyhoseconnoisseur.freeforums.xxx
    Simen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, this is not what I expected from Wolford. But if i return them to the shop, I would get another pair, and honestly I didn't enjoy the product so much even before it broke. ;)

      Thanks for the link, but I'm personally REALLY tired of the connection between nylons and sex. I don't get horny just because I wear tights, it's just a simple piece of clothing.
      I have troubles with wearing pants, because I almost never find pairs that fit my body well. And also, I think pants are boring and give a very manly look.
      I'm a woman and I prefer to dress in what suits me and my body.

      If you see a beautiful woman in nylon, the beauty comes from her. No nylon in the world can make an ugly person sexy.
      If i see a handsome man, wearing cotton socks, his good look is certainly not just because of his socks.

      There's many pieces that makes a man or a woman sexy, some pieces of clothing are better than others.
      But this blog is not about a fetish and will never be.

      Radera
    2. Trist att de gick sönder! :(

      Bra skrivet angående fetischer! Jag har upptäckt att någon skum strumbyxeporrblogg länkar till min sida så att jag stundtals får väldigt många besökare, något som jag inte känner mig helt bekväm med då det inte är den inriktningen jag har. Bloggen är ju för min egna skull, mitt personliga intresse är att dokumentera mina strumpor, lite i stil med en inventering då det är en stor samling och ett starkt intresse. Antar att det är likadant för dig, plus att du skriver väldigt bra om dina strumpor.

      Radera
    3. HelloPretty: Apropå fetischer, kolla kommentaren nedan..

      Radera
  4. Amazing looking legs!! ;) i love nude pantyhose! i would love to see more of this. see sc.phil@yahoo.com on facebook

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dear Phil, this is still not a fetish site.

      Radera