torsdag 9 juni 2011

Spetsduk

Det här strumpbyxparet har legat länge och oanvända i samlingen. När jag väl tyckte att det var dags att prova dem så kom jag att undra varför jag inte gjort det innan. Kan det ha berott på mina fördomar om att "vita strumpor passar jag inte i"? Sicket trams! De är ju jättesöta!



De är som en spetsduks-variant på den klassiska nätstrumpan. Och även om spetsdukar väl är något man främst associerar med mor- och farmödrar, så upplever jag strumpbyxan som väldigt flickig. Jag gillar mönstret och jag gillar att det är i vitt!
Tror att den härstammar från Lindex ursprungligen, men jag kan inte svära på det. Materialet är väldigt mjukt, det är mer bomullskänsla över det än vad många andra nätstrumpor har. Det är kort och gott en riktig raring till strumpbyxa!



In english: Soft tights that reminds me of table cloths with laces. Although those cloths is old craftsmanship, I think this pantyhose's certainly young and girlie!

2 kommentarer: