måndag 13 juni 2011

Lisette

Här är faktiskt ett par märkesstrumpbyxor som föll mig så på läppen att jag köpte dem till fullpris en gång i tiden. Prislappen vittnar om 270 kr, så det är allt ett lite nervkittlande pris. Strumpbyxan heter Lisette och är från Oroblus Trend-sortiment, från en eller två somrar sedan ungefär. Färgen heter Glossy och är medium-rosa. Beroende på ljussättning så varierar det, inser jag efter dessa bilder.
Vi börjar med strumpbyxan som den är, på naken hud och i solljus utan kamerablixt:



Här ter den sig som något ljusare rosa, och den är söt och feminin. Dock så tycker jag inte att det vackra spetsmönstret kommer fram ordentligt på min ljusa hy. Jag tror att det dock skulle bli riktigt läckert på någon som som har mycket mörk hy!
Första gången jag bar strumpbyxan så hade jag den ovanpå ett par svarta strumpbyxor. Det ger inte ett lika vänt intryck, men mönstret framträder till fullo. Såhär såg det ut då:



Bilden ovan är tagen inomhus med kamerablixt, och det har förvanskat färgen något. Den rosa nyansen drar lite för mycket åt lila. Men ser vi i alla mönstret som det är. Jag tycker att det är en otrolig detaljrikedom och gillar att grövre trådar blandas med tunnare.
Strumpbyxan har tåförstärkning, en välsittande midjeresår samt grenkil i bomull. Materialet består av 87 % polyamid och 13 % elastan, men det känns som om hela strumpan är gjord i en fantastiskt mjuk bomullsmix. Det är ingen glans i trådarna, men den är fantastisk att bära.



Det enda negativa som jag upplever med strumpbyxan är att de tunna trådarna i mönstret gör att den är mer känslig för yttre faktorer än en vanlig strumpa. Det är alltså en god idé att tänka sig för lite extra var man sätter sina ben iförd den här. Själv så fastnade jag i ett kardborrband(!) men lyckades trassla ur mig utan att något allvarligare hände än att en av trådarna drogs ut en lite längre bit.
Avslutar med en bild på den i hoprullat tillstånd i solen, och ljuset ger verkligen färgen en sprakande, extra skjuts!



In english: I'm wearing Lisette from Oroblu Trend, available for some seasons ago. The colour is called Glossy, and is an medium pink tone. I really love the details in the pattern and how thicker threads meet thinner ones. This piece is also very comfortable and soft.


2 kommentarer:

  1. Det såg fint ut med de svarta strumpbyxorna under.

    SvaraRadera
  2. LM: Ja, jag tror att den här strumpan gör sig allra bäst över en annan, färgad strumpbyxa. Ska bli kul att prova lite olika färgvarianter under!

    SvaraRadera