måndag 16 maj 2011

Ponnyklubb

Som (ny)gammal hästtjej var jag bara tvungen att införskaffa dessa strumpbyxor från H&Ms Divided-avdelning när jag fann dem där för en 5 år sedan. Jag har nog inte sett nylonstrumpor med hästmotiv innan de här, och jag har definitivt inte sett det sedan inköpet.
Skulle vara kul att hitta ett annat par, för i ärlighetens namn så är jag inte jätteförtjust i dessa. Detta beroende på att jag inte tycker att den babyrosa färgen är så värst klädsam. Jag tror att motivet hade gjort sig bättre mot en något mörkare bakgrund, sedan kanske det kvittar vilken färg det skulle vara.. Eller vad tycker ni? Hiss eller diss?



Något som också är lite synd är att motivet bara är påtryckt och inte sytt, då det nöts bort som synes på min ena fot. Kvaliteten på själva strumpbyxan är annars helt okej. Sedan har jag förvisso inte burit den alldeles för många gånger, då jag tycker att dess användningsområden är något begränsade. Än så länge får den stanna kvar i samlingen i alla fall, med motivet som enda motivering. Är man nörd så är man. ;)




In english: I'm a horse gal since childhood, so when I discovered these tights in an H&M store for a couple of years ago, I had to open my wallet!
But I haven't used them so much, because I think the baby pink colour isn't flattering. But this nylon stays in my collection, just because of the motif..

5 kommentarer:

  1. Håller med dig! De får nog ligga kvar i lådan o gnägga till sig :-)

    SvaraRadera
  2. Wolfordman: De håller sig förvånansvärt lugna i lådan faktiskt. ;)

    Hakan: Really? :D

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det ser ut som barn strumpbyxor med sitt på klistrade häst motiv.

    SvaraRadera
  4. LM: Ja, faktiskt. Barnstrumpbyxor i vuxen/tonårsstorlekar. Lite lustigt..

    SvaraRadera