lördag 7 maj 2011

Ocean

Det finns en nyans av blått som jag aldrig kan stå emot. Turkost. Visa något i turkost framför mig och jag kommer antagligen att omedelbart tycka att det är vackert. Givetvis blev jag alldeles till mig när jag tycktes ha hittat de ultimata turkosa strumpbyxorna.



Jag klickade hem dem till en kostnad av ynka 4,5 £. De är av märket Gipsy och kallas rätt och slätt för 40 Denier Coloured Opaque Tights. Förutom denna färgen, Ocean, finns de i regnbågens alla färger. Tyvärr så finns de bara i en s k one size, men den kändes normal. Det vill säga, den passade mig och säkert de med några storlekar större. Bara lite tråkigt att inte alla, oavsett storlek, har möjlighet att få så här färgglada ben.



Förutom passformen, som alltså kändes bra på mig, så upplevde jag även kvaliteten som god. De är följsam, mjuk och fin. Det finns lite skimmer i nylonet, så strumpan är inte helt matt. Dock så tar jag det med att de skulle vara opaque med en nypa salt. Vill du ha en fulltäckande strumpbyxa så är denna inte rätt val.
Men för den som vill ha en bra och billig strumpbyxa i glada kulörer att variera med efter tycke - köp för tusan!




In english: I really love the colour turquoise. So of course I needed Gipsy's 40 denier coloured opaque tights in Ocean. Soft, cheap and beautiful, what else could I request?

6 kommentarer:

  1. kan vi prata mer en annan budbärare ? :) msn Messenger eller Skype :)

    SvaraRadera
  2. hakan: Thanks! No, sorry I don't have those.

    LM: Ja, verkligen. Jag känner mig lite som Pavlovs hundar när jag ser den. ;)

    SvaraRadera
  3. Nu förstod jag inte vad Pavlovs hundar har med denna fina färg på strumpbyxor.

    SvaraRadera
  4. LM: Jag menade att jag dreglar så fort jag ser den här färgen. ;)

    SvaraRadera