onsdag 31 oktober 2018

Stacy

Oroblu är en riktig stapel i min strumpgarderob. Stacy heter deras geometriskt mönstrade strumpbyxor som jag köpte på outlet (tror jag? fick inget detaljerat order-mejl) från märket i våras. Denier kan jag däremot ange, det är 40. Färgen heter Cobalto, även jag själv tycker att det är mer petrol i en dovare ton än koboltblått.


Tyget är ljuvligt mjukt och jag är faktiskt lite förvånad över att deniern endast ligger på 40, tyget känns nämligen mer robust än vad det talet ofta innebär. Googlar jag så får jag däremot påståendet på att de är i 80 denier, men man får väl ändå utgå från att det på förpackningen är korrekt.


De här tillhör knappat mina mest spektakulära strumpbyxor men jag är väldigt nöjd ändå, då de är sköna att ha på sig och mönstret känns alldeles lagom för en uppsjö av tillfällen. Originalpris tycks ha varit ca 18 €. För den som är ledsen över att ha missat dem i outleten så kan jag meddela att Oroblu har liknande mönster i den senaste höstkollektionen,  med lite mer täckande mönster och ett annat färgupplägg.


In English: Bought 40 denier Stacy tights from Oroblu's outlet this spring. Nice everyday kind of styled tights, comfy and with an relaxed colour.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar