lördag 29 september 2018

Spice Girl

Mmh, början av hösten har gjort mig sugen på roströda toner. Och det råkar vara så att Gipsy har ett par strumpbyxor som mättar mitt sug alldeles perfekt. Large Marl Spot tights i färgen Spice har stora, härliga prickar och en färgton som matchar till höstlöven.


Jag vet inte vad det är med de här prickarna som gör mig så frälst, för prickar modell större har man ju sett innan, inte sant? Men det är något här som är en designmässig fullträff för mig, plus att det var riktigt härliga färger. Så jag köpte på mig de andra färgerna som just nu finns tillgängliga i märkets webshop.


Tyvärr så finns strumpbyxan endast som one size, men det är en rätt generös storlek. Den ska passa dig mellan 152 - 178 cm på längden och 86 - 107 cm i höftmått. Jag hamnar någonstans i mitten och den sitter fint på mig. Det känns som en bra stretch i plagget som gör det anpassningsbart även för större och mindre figurer än min egen. Materialmixen är 91 % nylon och resten elastan.
Någon denier anges varken på hemsidan eller förpackningen, men tyget är medeltjockt. En 40 denier skulle jag gissa på, så det är inte jättekänsligt för yttre påverkan. Priset ligger på 7,5 £, så det är under hundralappen för ett par. God förnöjelse!


In English: Beginning of autumn and that makes me crave for rusty colours. Happily, Large Marl Spot tights from Gipsy in the shade Spice fits my needs like a hand in a glove! I adore the design with the large spots and the one size is generous and comfy.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar