söndag 27 juli 2014

Eclatant

Hej & hå vilken härlig värmebölja! Det medför dock ett problem för mig, likväl som för andra kvinnor som inte tillhör den slankaste kategorin - är man helt barbent blir det hopklibbade lår, vilket inte är helt mysigt. Stay ups med en svettig silikonbård är inte att tänka på, och höfthållarstrumpor är svalare då man luftar baken åtminstone, men det är fortfarande en gnutta nakna lår. Alltså återstår strumpbyxor. Men när sommaren innebär runtfarande i landsbygdens natur så är jag inte helt pepp på att ta mina allra tunnaste nylonplagg. Det vore ju tråkigt om de skulle gå sönder vid första användningstillfället liksom.. Så jag beslöt mig för att prova om ett par nätstrumpbyxor med lite större rutmönster skulle kunna hjälpa.


Jag har visat hudfärgat nät tidigare men nu hade jag ett oöppnat par från Oroblu som legat i samlingen sedan Hedenhös.  Färgen heter Chameau, alltså kamel, och är mörkare än de tidigare visade. Rätt bra såhär års tycker jag! Själva strumpbyxan heter Eclatant, vilket kan översättas till kraftig, levande, intensiv o s v från franska. Förstår inte fullt ut vad det åsyftar på i det här sammanhanget, menmen.


Strumpbyxan är väldigt basic. Enkelt hopsydd framtill vid tårna och ingen grenkil finnes. Två storlekar finns tillgängliga, en S/M och en L/XL.
Egentligen är det väl bara att köpa första bästa nätstrumpbyxa, för så stor skillnad kan det väl inte vara när det rör sig om en så enkel modell. Denna verkar kosta omkring 10 € på nätet, i butik tror jag att den finns hos Twilfit.


Hur fungerade då mitt lilla test? Jo, faktiskt! Trots minimalt med tyg och i princip nakna ben så verkar de tunna trådarna på något sätt hålla låren från varandra. En heldag i 30-gradig värme utan klibbiga lår - det var faktiskt lite oväntat! Det är bara för er andra att testa!


In English: Hot summer makes sweaty thighs, but these net tights from Oroblu actually held my thighs non-sticky. Hooray!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar