söndag 20 juni 2010

Ben-supporters

När jag arbetar har jag alltid stödstrumpor. Ja, inte tjocka medicinska som åldringar har, utan strumpor med lättare stöd. Sedan jag provade det så har jag inte varit en enda dag på jobbet utan stödstrumpor. Det är värt att slippa komma hem med svullnande vader efter en arbetsdag.
Efter en lång vinter med tråkigt byxbärande (p g a eventuellt snöpulsande) på jobbet så har det som bekant blivit sommar och tid för kjoltyg. Eftersom mina stödstrumpor är de som används mest i samlingen slits de också ut efterhand.
Jag beslöt mig för att prova ett par strumpbyxor med stöd som man kan köpa i butik. Annars brukar jag beställa över nätet. Tidigare har jag provat "stödstrumpor" från både Lindex och Twilfit, men stödet i dessa var obefintligt. Nu gick jag på en något dyrare strumpbyxa från Vogue. Och faktiskt, de 130 kronorna jag betalade var de värda! De smiter åt bra runt kroppen och stödet är som kraftigast där det behövs - runt vrist och vader. Derniertalet är 40, vilket känns alldeles utmärkt för denna strumpa som ska tåla långa arbetspass men ändå inte vara för varm.



På bilden ovan är jag helt genomdränkt efter en störtskur som öppnade sig över mig på väg hem från jobbet och således är nylonet rätt genomskinligt.



Att fotografera sina vader bakifrån är ju inte det lättaste, men de ljusa och torra fläckarna är alltså strumpbyxans verkliga färg, "Gala". Det känns som att jag kan kosta på mig en nyans mörkare nästa gång faktiskt.



Och denna bild får tjänstgöra som reminder för mig, och kanske för dig som vill ha ett lätt till mellanstöd för benen till vardags och vill kunna hitta denna strumpbyxa i butik - såhär ser förpackningen ut. Jag kommer i alla fall att införskaffa fler!

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Har du tilgang til Cubus der du bor? da kan jeg på det varmeste anbefale ei strømpebukse fra deres eget merke, som heter Detail. De har en med kontroltop, og er riktignok ikke noen støttestrømpe. Men den har et pent maskebilde, og holder passe inn mage or rumpe.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Hej! Har tyvärr inte någon Cubus-butik i närheten, vad jag vet i alla fall..
    Men om jag har vägarna förbi så tar jag gärna och provar den strumpbyxan. Alltid kul att jämföra de olika märkena.
    Tack för tipset och för att du tittade in här! :)

    SvaraRadera