torsdag 27 maj 2010

Hudfärgad kroppsstrumpa

Ja, dagens benbeklädnad är nästan som en kroppsstrumpa. I ärlighetens namn tog jag på mig de här strumpbyxorna för att jag vill att de ska gå sönder. Jag tycker inte om dem alls. De är sista exemplaret från en kub med 5 eller 10 par strumpor för en löjligt billig peng på Lindex. Det är i princip en one size-strumpbyxa också, tror att den är rekommenderad till kvinnor i 5 olika storlekar. Detta gör att den stretchar ut väldigt lätt, men den stretchar inte inåt alls. Även när en strumpa inte är en stödstrumpa så vill jag ändå att den ska ge ett inbillat stöd. En strumpa ska sitta på plats och forma sig efter ens figur. Inte hänga på kroppen som nylonens motsvarighet till Gällivarehäng.

Ja, det där med att den stretchar ut lätt märks i synnerhet i midjehöjd. Strumpbyxan är så stor upptill att jag med lätthet kan dra upp den till bysten (på fotot har den uppenbarligen ramlat ned och satt sig i valken, haha) och jag skulle säkerligen kunna dra den ovanför bysten också om jag så ville.
Slutsats: köp inte de här strumpbyxorna. Det du "sparar" i pengar kommer du att förlora i missnöje och irritation över att de sitter så illa.

Ska jag ge något positivt omdöme då? Tja, färgen harmonierar med mina ben alldeles ypperligt. Fröken Lillstrumpa är nämligen en blekfis nästan hela året om.

2 kommentarer:

  1. ta bort alla bilder såmm fins här inne
    ni har konstiga ben och fötter
    så ska ddet inte finnas här inne

    SvaraRadera
  2. Nej! De är underbart vackra!

    SvaraRadera