fredag 27 juli 2018

Ardea

Hurps, här blev jag mer frånvarande än vad jag tänkt under juli månad. Skyller på semester samt att huvudet inte funkar riktigt lika bra som normalt i värmen. Men över till strumpbyxor! Hudfärgat är ett måste i sommarhettan och vill man piffa till det lite så funkar mönstrat alltid bra. Såsom prickar. Ardea från Fiore är en strumpbyxa med lite större prickar som går upp till mitten av låret ungefär, där en enkel bård bryter av. Beroende på kjollängd kan man alltså variera plagget från mer ordinärt prickigt till elegant.


Min färgvariant heter Natural, vilket dock är en ganska mörk nyans jämfört med de som vanligtvis brukar gå under det namnet. Men den går ändå ganska bra för mig även om jag är naturligt blek. Kan tänka mig att färgen kan bli väldigt lyckad på någon med olivfärgad hy. Oklart om strumpbyxan finns i någon annan hudfärgad ton, men den finns i svart i alla fall.


Strumpbyxan har en matt men behaglig finish och den sitter skönt på. Har burit den ett antal dagar, drygt 5 skulle jag gissa på, och än syns inte några skador på tyget.
Till designen är strumpbyxan kanske inte jätteoriginell, men om du skulle över ett exemplar så finns nog allt en anledning att köpa sig ett exemplar. Jag betalade 1800 forint, vilket blir ca 60 SEK. Så absolut en prisvärd strumpa!


In English: Big dots that ends half-way up the thighs; depending on your skirt length Ardea tights from Fiore are versatile. 20 denier thick and here in the colour Natural, a bit darker than most nuances called Natural. Good value for money.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar