lördag 22 juli 2017

Änglaspel

Tattoo print tulle tights från Jonathan Aston har jag haft länge i samlingen, men har av någon anledning blivit liggande i lådan med oanvända strumpor. En googling ger mig en video upplagd 2012, så det lär har varit däromkring jag köpte dem. Det är med andra ord inte en lättillgänglig strumpbyxa idag, men om den faller er i smaken så kanske bilderna kan fungera till inspiration för inköp av något liknande..


Det är alltså meningen att motiven ska påminna om tatueringar. På en gräddvit botten, där tyget har en tyllstruktur, har vi några olika motiv. En enkel rosett, ett hjärta med dekorationer, en frodig liten kerub som spelar på ett stråkinstrument samt rosor. Motiven är de samma fram som bak.


Ovanför knäna är det fler rosor, de skiljer sig något från rosen som är placerad längre ned då de har långa kvistar. Det är en strumpbyxa som av förklarliga skäl gör sig utmärkt till en minikjol, eller så får man helt enkelt ha det som en överraskande detalj med rosorna som inte är direkt synliga med en längre kjollängd.


Enligt storlekstabellen så är det egentligen en för liten storlek som jag bär, men den gick faktiskt på utmärkt. Ingen denier är angiven på förpackningen, men mitt googlande gav mig uppgifter om 15 denier, vilket känns rimligt. Trots att det är en tunn strumpa så upplever jag tyget som hyfsat starkt. Det går att röra sig fritt utan att behöva tänka på att akta strumpbyxan stup i kvarten.


In English: From my drawer with unused tights - Tattoo print tulle tights from Jonathan Aston. I think they're abut 5 years old. On a sheer, cream white bottom we have some different motifs - a bow, a heart, a fat little cherub with a violin and roses. If you like them I bet there's plenty of similar styles out for sale.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar