onsdag 29 mars 2017

Violet Imperial

Här är en ganska ordinär, men trevlig strumpbyxa från DIM. Färgen, kallad Violet Imperial, liknar en del andra i samma färgspektrum i min samling, men å andra sidan så är det en färg som är väldigt användbar. Deniertalet är 40 och passar bra för höst och vår.


Egentligen finns det inte så mycket att säga om strumpan, den påminner om en klassisk gammal 40 denier-strumpbyxa från Lindex. Bekväm att bära och helt okej kvalitetsmässigt, men kanske inte ett plagg som kommer att hålla för evigt. Men en bra vardagsstrumpbyxa för slit & släng.
Det jag reagerar lite på är dock prissättningen. Den har legat i min låda med oanvända strumpor i några år, men vid inköp hade Åhléns prissatt den till 130 kr (och sedan 50 kr på rea). Således gissar jag att motsvarande strumpbyxa kostar ännu mer idag. 130 kr är lite väl saftigt för en 40 denier utan mönster..
"MOD de DIM" står det på förpackningen, den linjen verkar utbytt idag om jag kollar på märkets hemsida. Vore kul att titta närmare på märket, för tanken slår mig att jag nog inte köpt något av dem sedan just den här strumpbyxan..


In English: 40 denier tights in Violet Imperial from DIM's old line "MOD de DIM". Nice for everyday use, but the price tag at the Swedish market was a bit high.

4 kommentarer:

  1. Den ser vitterlig ut for å være tykkere enn sine 40den, men det kan og være lyset som gjør at den virker slik på bildene;)
    Men viktigste er jo at den er fin å ha på seg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland ser 40 denier nästan urblekt ut, men här fick man behålla färgen även påklädd. :)

      Radera
  2. Den ser trevlig ut. Jag har köpt strumpor från DIM tidigare. De har varit ganska dyra och hållbarheten har varit som vanliga billiga märken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag delar den upplevelsen.. Å andra sidan kanske jag borde prova lite fler modeller.
      Funderar lite om de möjligen tillverkas i Frankrike och därav priset, det glömde jag faktiskt att titta efter på kartongen.

      Radera