onsdag 20 januari 2016

Pari

Det här är mina första strumpbyxor från ukrainska märket Giulia. Den har en over-knee-look, med 60 denier nedtill och desto tunnare upptill. Vid övergången mellan täckande och tunt tyg finns en resårliknande bård i vinrött.


Jag har burit dessa kanske en 5 dagar vid det här laget och bortsett från att trådar har dragits ihop på några ställen på den övre delen så har de hållit väl. Inga hål än så länge alltså, peppar peppar!
Däremot upplever jag samma komfortproblem som jag hade med de liknande strumpbyxorna från Pretty Polly, nämligen att strumpbyxan hasar ned något. Det kanske helt enkelt är så det är med denna typen av strumpbyxor? För att undvika korvighet kring anklarna så rekommenderar jag antingen täckta skor eller pumps med liten klack. Jag tycker att korvigheten framträder allra tydligast med ballerinaskor.


Just denna strumpbyxa heter Pari Model 11. Tittar man på Giulias hemsida så finns det ett gäng andra modeller av designen, bland annat en Pari 100 shine som jag inte hade tackat nej till.. 100 denier (varmt!) och shine (oooh! shiny!). Samtliga produkter verkar vara överkomliga i pris, jag betalade 6 € för dessa.


In English: First time I try the Ukrainan brand Giulia. This over-the-knee styled tights are called Pari model 11, and got 60 denier down the lower legs. Budget friendly!


2 kommentarer:

  1. Jag har börjat tycka om overknee looken. Så det kan vara något för mig,fast jag väntar nog tills det blir lite varmare så jag inte fryser för mycket om benen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt klart en mer höst/vår-look än för vargavintern. Jag har kört med mediumlång kjol till dessa när det varit kallt, då blir det istället att man kan skymta looken då och då, än att den är synlig hela tiden.

      Radera