tisdag 27 oktober 2015

These boots are made for hiking

Jag fick frågan bland kommentarerna till när jag var vid Glymur om vad jag hade för skor, och jag svarade Dr Martens, vilka inte hade de bästa sulorna. Så sent omsider har jag investerat i ett par riktiga vandringkängor! Och såklart så ville jag matcha dem på premiärturen..


Strumpbyxan kommer från ett gammalt duo-paket från H&M, där det andra paret drar åt tealblå. Faktum är att båda färgerna är lite svåra att färgbestämma, den här färgen vet jag inte om jag ska beskriva som fuchsia eller som väldigt ljus vinröd, eller kanske någon slags lilarosa. Färgen på kängorna kallas för Grapeade, så vi kanske håller oss inom det spektrat då.


Strumpbyxan är av ordentlig kvalitet i ett tyg som jag skulle gissa på är omkring 60 denier. (jag hade inte kvar förpackningen) Mjuka och med go' passform. De är helt enkelt lite av förebilden för en strumpbyxa som man älskar att bära till höstens lite kyligare dagar.
Det andra paret kommer på bloggen en annan gång..


In English: I finally invested in a pair of real hiking boots, and what would be better than combine them with tone to tone tights? These are from and old duo package from H&M, that would be around 60 denier thick.

2 kommentarer:

  1. Hohoo....den strømpebuksa synes du godt i! :D Så lenge det er dagslys i alle fall;)
    Fargen kanskje kalles for Cerise, eller noe lignende. Såg ei lignende farge i Ellos sin katalog for maaange år siden, og der hadde den det fargenavnet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen ändrar sig efter belysning! Kommer nog aldrig bli klok på den. :)

      Radera