söndag 13 april 2014

Picture

Av någon outgrundlig anledning är jag en smula oinspirerad av att blogga för tillfället, men det är väl lika bra att slänga in ett inlägg innan ni tror att jag har tuppat av. Det kanske kan kicka igång inspirationen lagom till påsk?
Här är strumpbyxan Picture från vinterns kollektion från Miss Oroblu, stickad i 80 denier.


Såsom mönstret är pålagt (ingenting över fötterna) så antar jag att strumpbyxan ska påminna om ett par leggings. Själva mönstret beskrivs såhär på förpackningen: "created from a mix of micro-geometric shapes and curvy shaped intersections". Mina egna tankar vandrar åt art deco-konst.
Oavsett vad mönstret föreställer, så kan jag konstatera att det är detaljrikt och det är också hela anledningen till att jag köpte plagget. Jag hade dock tyckt att det hade varit snyggast om mönstret hade täckt hela benen.


Bekvämligheten att bära det här är som alltid på topp, när det gäller strumpor från Oroblu. Den enda tråkigheten är att det tryckta mönstret tycks vara onödigt känsligt. Det går att se på bild att mönstret är mer nött strax ovanför knäna, och fotona är tagna efter endast en dags användning. Så det är högst troligt att strumpbyxan inte kommer att se snygg ut alltför längre. Tråkigt!
Det står visserligen 18 € på förpackningen, men jag köpte den för 12 € vilket också är nuvarande pris. En lite annorlunda juvel i samlingen, att använda med måtta.


In English: Picture tights from Miss Oroblu in 80 denier. Art deco alike pattern, that unfortunately is a bit sensitive.

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilket underbart mönster. Kanske ta och beställa ett par.

    Ha det bra!/P-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt!
      Här har du länken: http://www.nylons-strumpfhosen-shop.de/miss-oroblu-picture-strumpfhose.html

      Det samma!

      Radera
  2. Den ser veldig myk og behagelig ut, men er den litt tykkere der den har mønster?
    På føttene ser den ut for å være i et slik stoff som jeg hadde på noen strømpebukser for lenge siden. 3D kaltes det, vet ikke om slike er å få tak enda, men de var da visserlig meget myke og fine å ha på seg;)
    Får håpe du har fått inspirasjon til å blogge mere nå som det har vært så fint vær i påska. Vel, nå veit jeg ikke helt eksakt hvor du bor, men mener det har vært bra over store deler av sør-norge samt sør-sverige:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, jag upplever inte att själva tyget är tjockare direkt. Mönstret är ju visserligen tryckt på, så själva ytan är ju något strävare och så.. men någon större skillnad är det inte.
      Vädret blev absolut härligt! Hoppas att det håller i sig, jag har inte riktigt hunnit "lapa sol" tillräckligt. :)

      Radera