tisdag 29 april 2014

Jeans

Margot är ett danskt märke som mestadels designar färgglada klänningar med spralliga mönster. Men de har även strumpbyxor i sortimentet. Jag har kommit över ett par jeansmönstrade. Förutom denimblå färg och print av jeanstyg så är också ord inbakade i det hela.


Storleken är en one size som ska passa S-XL. Jag skulle tippa på att jag räknas som S-M, och jag tycker att tyget är ganska tight som det är. Visst kan det stretcha lite till, men jag skulle inte rekommendera dessa till någon som över en stor M-storlek. Jag tycker alltså att storleksrekommendationen är ganska underlig.


Tyvärr ges ingen information på förpackningen om vad tyget består av eller denier, men tyget är mellantjockt. Mönstret håller skärpan ganska väl när strumpbyxan är påklädd på en. Det kan ju vara sisådär med det när det gäller tryckta mönster..
Handwash only står det däremot, men det lyckades jag förtränga när det var tvättdags. Tycker att plagget ser oförändrat ut efteråt.


Vad är mitt slutgiltiga omdöme då? Pluspoäng för utseendet - det var riktigt kul att faktiskt få vara en "jeanstjej" för en gångs skull. Minuspoäng för den trånga storleken. Priset på 120 kr känns inte helt prisvärt just med tanke på det relativt stumma tyget, men jag kommer definitivt att hålla ögonen uppe för fler looker från märket.


In English: I became a jeans gal for one day with these tights from Danish brand Margot. I liked the look, but I would only recommend the one size for people with S or M, since it's pretty tight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar