torsdag 10 mars 2011

Citronsorbet

Nu är vädret ute återigen grått, trist och regnigt, men häromdagen så trodde jag att våren hade kommit på riktigt. Solen sken, den isande kylan hade försvunnit och jag var tvungen att plocka fram mina solglasögon när jag kisande tog mig fram utomhus. Ah! Vad kunde bättre ackompanjera vårstämningen än ett par uppfriskande gula ben?

Den här strumpbyxan är dock inte solgul utan mjukt gul, som för tankarna åt härlig citronsorbet. Jag hittade den på Lindex för ett antal år sedan och är lite tjockare, kanske 50 denier eller så. Tyvärr har den fått missfärgningar nere vid fötterna efter olika skor, så det är kanske dags att se mig om efter en ny strumpa i samma kulör.
Jag tycker att tycker att nyansen är rätt bärbar för att vara en gul. Gult är lite ovanligare och syns lätt. Jag drar mig i alla fall till minnes ett tillfälle då jag bar dessa strumpbyxor och några skränande småglin skrek "är det påsk eller?!". Ville de såra så gav de sig på fel person bara. Gillar inte folk vad de ser, så nähä, det är ju tråkigt för dem..



In english: Spring is in the air! And what could match sunny weather better than a pair of lemon sorbet coloured tights?

2 kommentarer:

  1. Ovanligt med gula strumpbyxor, men det var snyggt.

    SvaraRadera
  2. LM: Tack! Nej, det är inte fullt så vanligt. Såg en hel del senapsgula strumpbyxor förra eller förrförra vintern, men annars har det varit rätt ont om gula nyanser ute på stan.

    SvaraRadera